میهن وب

mihanweb,آموزشی,تفریحی,وبلاگ نویسی,فتوشاپ,اطلاعات عمومی,قالب بلاگفا,ترجمه قالب

میهن وب

mihanweb,آموزشی,تفریحی,وبلاگ نویسی,فتوشاپ,اطلاعات عمومی,قالب بلاگفا,ترجمه قالب

معرفی کامل سرویس وبلاگ دهی بلاگفا

معرفی سرویس وبلاگ دهی بلاگفا

بعد از مدتی غیبت تصمیم گرفتم که هر از چند روز یک سرویس وبلاگ دهی رو بصورت کامل برای شما عزیزان معرفی کنم و تمام نکات ضعف و قوت اون رو مورد بررسی قرار بدم.

خب اولین سرویسی که میخوام بهش بپردازم معروف ترین و پرمخاطب ترین سرویس وبلاگ دهی هست یعنی بلاگفا

پس در ادامه مطلب با میهن وب همراه باشید تا سرویس معروف بلاگفا رو بصورت کامل بشناسید و از قسمت نظرات ، نظرات خودتون رو درباره ی این سرویس به ما بگید.


خب ابتدا می پردازیم به تاریخ ساخت این سرویس که در آذر ماهِ سالِ 1383 شروع به کار رسمی کرد که تونست کاربرهای زیادی رو جذب کنه اون هم عموما کاربرایی که همه جوره پای بلاگفا ایستادن.بعد از مقداری گذر زمان عموم کسایی که از اینترنت استفاده میکردن و میکنن با این سرویس آشنا شدن و توی اون وبلاگی برای خودشون ساختن و عموما در زمینه های شخصی و سرگرمی فعالیت میکنن.یکی از نکات جالبی که بهش پی بردم اینه که خیلی از کسایی که کد نویس های حرفه ای شدن یه جورایی مدیون بلاگفا هستن.

اما سری میزنیم به امکانات بلاگفا طبق اون چیزی که توی صفحه ی اصلی خود سایت بلاگفا نوشته:

» اختصاص یک آدرس اینترنتی (http://Yourname.blogfa.com )
» ارسال و انتشار آسان مطالب در وبلاگ
» درج آسان تصاویر، پیوندها و تغییر در رنگ یا اندازه نوشته ها
» معرفی سایتهای مورد علاقه و مدیریت آسان فهرست پیوندها
» امکان درج نامحدود پیوندهای روزانه
» امکان انتخاب و استفاده از طرحها و قالبهای متنوع برای وبلاگ
» امکان طراحی اختصاصی قالب و یا تغییر در قالب ، رنگها و طرح وبلاگ
» امکان درج تصویر نویسنده یا لوگو وبلاگ
» امکان درج توضیحاتی درباره معرفی نویسنده و وبلاگ
» امکان استفاده چندین نویسنده از یک وبلاگ (وبلاگ گروهی)
» امکان موضوع بندی مطالب بلاگ و دسترسی به آرشیو موضوعی
» امکان درج ادامه مطلب و نمایش متن کامل پست در یک صفحه دیگر
» امکان تایید نظرات خوانندگان جهت نمایش توسط نویسنده وبلاگ
» امکان مشاهده وبلاگهای دوستان براساس زمان بروز رسانی


که این امکانات ممکنه در ظاهر امکانات محدودی باشه اما اگه تعریف درستی از وبلاگ بدونیم بدون شک پی میبریم که بلاگفا بهترین و ساده ترین سرویس وبلاگ دهی توی ایران هست.


همین طور که مخاطب های بلاگفا بیشتر شدن سایت های ابزار هم به این فکر افتادن تا ابزارها و قالب های متفاوتی رو برای این سرویس بسازن که انصافا استقبال خوبی هم از سایت های ابزار میشه ; اما در این میون بعضی از سایت های ابزار یه مقداری زیاده روی کردن و توی ابزارهاشون از لینک ها ، پاپ آپ ها و کلا به نفع خودشون استفاده کردن که بلاگفا با قاطعیت کل این سایت ها رو تحریم کرده و امکان وجود هیچ آدرسی از سایت ها و وبلاگ های تحریم وجود نداره بجز با ترفندهایی ویژه که این جا جاش نیست بگم .......


در میون این تحریم ها سایت هایی مثل ثامن بلاگ یا رزبلاگ هم هستن که هنوز به دلیل واقعی این تحریم پی نبردم و فکر میکنم دلیلش رقابت باشه.


و اما در کل سرویس وبلاگ دهی بلاگفا به درد چه کسایی میخوره؟!؟


عموما چون وبلاگ جایی برای درج خاطرات و شعر و تصاویر هست میتونه برای همه مفید باشه اما بهرحال پیشنهاد میکنم کسایی که به دنبال ویژگی های زیر هستن حتما این سرویس رو انتخاب کنن:

  • دوست داشتن آدرس پسوند کوتاه 
  • امنیت و ماندگاری بسیار بالا و مطمئن
  • سادگی پنل مدیریت وبلاگ
  • اتصال دامنه به وبلاگ
  • کسب بازدید و رتبه ی بسیار مناسب در مدتی محدود **
  • نویسندگی گروهی
** به دلیل پیج رنکِ گوگلِ بسیار مناسب بلاگفا (6) و همچنین اختصاص رتبه ی الکسا به وبلاگ های بلاگفا پیشرفت در اون خیلی زودتر از سایر سرویس ها امکان پذیر هست.

نظرات 2 + ارسال نظر
sadeh چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 04:50 ب.ظ http://inetcter.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید می خواستم بگم من در سرویس وبلاگ دهی بلاگفا وبلاگ دارم ولی به یک مشکل بزرگ بر خوردم من در صفحات وبلاگم قسمتی که نوشته، نوشته شده توسط مدیر ساعت فلان نظر دهید به مشکل بر خوردم اون قسمت کاملا حذف شده یا شاید اشکال از مرورگر یا رایانه من باشه رفتم یک وبلاگ دیگه درست کردم اونم کار نکرد چی کار کنم آدرس یکی از صفحاتم http://inetcter.blogfa.com/page/e2 حتما سر بزنید به دوستانتان هم بگید شاید اونا بلد باشن با تشکر ممنون

سلام دوست عزیز
توی بلاگفا در صفحات جداگانه ، گزینه های زمان و تاریخ عمل نمی کنن پس بهتره اونا رو حذف کنید .

یاور یکشنبه 29 بهمن 1391 ساعت 10:58 ب.ظ

سیلام
عالی عالی!!!!!!!!
نمیدونم چطوره وقتی میام توی میهن وب آرامش خاصی میگرم ممد .به خدا راس میگم :D چون مطالبت واقعاًکوتاه،خلاصه و آموزنده هست و همش هم خودت مینویسی
راسی من دلیل تحریم ثامن بلاگ توسط بلاگفا رو نمیدونم اگ میشه داش بیا پ خ توی بلاگرز به من بگو چون شاید من یادم بره بیامک دوباره نظرات این پست میهن وب رو نگاه کنم :D

سلام.مرسی داداش
داداش همونطور که گفتم فکر میکنم دلیلش رقابت بلاگفا با این سرویس هاست.شاید هم آقای شیرازی از مدیراشون خوشش نمیاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد