میهن وب

mihanweb,آموزشی,تفریحی,وبلاگ نویسی,فتوشاپ,اطلاعات عمومی,قالب بلاگفا,ترجمه قالب

میهن وب

mihanweb,آموزشی,تفریحی,وبلاگ نویسی,فتوشاپ,اطلاعات عمومی,قالب بلاگفا,ترجمه قالب

http و https چیست؟

امروز ما میخوایم درباره ی  Http و Https صحبت کنیم

 http و https چیست؟

 Https برای افزایش امنیت به کار می رود و با HTTPS مطمئنا اطلاعات شما بدون سو قصد تا مقصد یعنی سرور میرسد در غیر اینصورت مطمئن باشید که نسخه های زیادی از آنچه شما ارسال میکنید در حافظه های میانی کلیه سرورهایی که در مسیر قرار دارند باقی خواهد ماند
و s اخرش به معنای secured هست

http به معنی پروتکل انتقال فوق متن (Hyper text transfer Protocol) است که شامل مجموعه‌ای از قوانین برای انتقال فایل‌ها از جمله متن، تصاویر گرافیکی، صدا، ویدئو و دیگر فایل‌های مولتی‌مدیا در شبکه وب می‌شود. 


وقتی کاربر مرورگر وب را باز می‌کند به‌طور غیرمستقیم استفاده از پروتکل HTTP را آغاز می‌کند و درواقع HTTP یک پروتکل لایه دسترسی است که برروی پروتکل TCP/IP اجرا می‌شود.              
 

http   بدین مفهوم است که فایل‌ها می توانند شامل ارجاع‌هایی به فایل‌های دیگر باشند که موجب درخواست‌های اضافی برای انتقال می‌شود. هر سرور وب علاوه بر صفحات موجود برروی آن یک deamon دارد که برای دریافت و پاسخگویی به درخواست‌ها تعبیه شده است.

مرورگر وب شما درواقع یک سرویس گیرنده HTTP است که درخواست را برای سرور می‌فرستد. وقتی مرورگر وب کاربر با وارد کردن URL یا آدرس IP، فایلی را درخواست می‌کند، مرورگر وب درخواستی برای آن فایل ارسال می‌کند و مرورگر وب درخواست را به فرمت HTTP درمی‌آورد و برای سرور ارسال می‌کند و فایل‌ها بعد از دریافت از سرور برای سیستم درخواست کننده اولیه می‌فرستد.

آخرین نسخه HTTP نسخه 1.1 است؛ این نسخه فایل‌های وب را سریع‌تر منتقل و آخرین سرورهای وب و مرورگرها را پشتیبانی می‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد