میهن وب

mihanweb,آموزشی,تفریحی,وبلاگ نویسی,فتوشاپ,اطلاعات عمومی,قالب بلاگفا,ترجمه قالب

میهن وب

mihanweb,آموزشی,تفریحی,وبلاگ نویسی,فتوشاپ,اطلاعات عمومی,قالب بلاگفا,ترجمه قالب

معرفی سه راه برای عکس گرفتن از محیط کامپیوتر

آموزش عکس گرفتن از صفحه


در این پست 3 راه مفید برای گرفتن عکس از محیط کامپیوتر آماده کردم که اولین و سومین راه در همه سیستم عامل ها جواب میده اما راه دوم تنها در ویندوز سون یا 7 قابل اجرا هست .




 خب اولین راه که در اکثر مقالات اینترنتی هم ذکر شده استفاده از کلید Print Screen SysRq هست که کافیه هرجایی که هستید این دکمه رو فشار بدید سپس وارد برنامه نقاشی یا Paint که در تمام سیستم عامل ها بصورت پیش فرض موجود هست بشید و  پیست (Paste) بزنید ( تنها کافیه Ctrl + V بزنید ) تا عکس مورد نظر نمایش داده بشه !! خب تنها کافیه که عکستون رو ذخیره کنید که برای اینکار از منو ، Save As رو انتخاب کنید و در صفحه جدید در قسمت File Name ، نام عکس و در قسمت Save as type فرمت عکس رو انتخاب کنید که پیشنهاد میکنم Jpeg باشه که حجم زیاد نشه !!


اما راه دوم برای کسانی هست که از ویندوز سون استفاده میکنند . توی ویندوز سون ، ابزاری هست بنام Snipping Tool که برای پیداکردنش کافیه روی استارت کلیک کنید و از قسمت سرچ نام ابزار رو وارد کنید تا براتون نمایش داده بشه ... کار با این نرم افزار ساده هم بسیار آسونه و نیازی به توضیح نداره .

بعد از گرفتن عکس هم میتونید خیلی راحت روی کارهای ساده ای که در حد خود نرم افزار هست انجام بدید .


و اما سومین و بنظرم سریع ترین راه که همین امروز بصورت اتفاقی کشفش کردم برای کسانی هست که برنامه آفیس هم روی سیستمشون نصب هست . خب تنها کافیه توی هر صفحه ای که هستید ، ابتدا دکمه Windows + S رو فشار بدید تا صفحه کمی سفید بشه و با نشانگر موس ، خیلی راحت هر قسمت از صفحه رو که دوست داشتید انتخاب کنید که بعد از این که انتخاب کردن قسمت رو تموم کردید بصورت خودکار به One Note فرستاده میشه که تنها کافیه روی عکس راست کلیک کنید و Save As رو هم انتخاب کنید و عکس رو تنها با فرمت PNG ذخیره کنید .


چند نکته :


ممکنه نام Print Screen SysRq در صفحه کلید شما ، Prnt Scrn و یا Prt Sc باشه که هیچ فرقی نمیکنه .

راه سوم بیشتر بدرد عکسایی میخوره که نیازی به ویرایش نداشته باشند چون برنامه One Note ، مناسب برای ویرایش عکس نیست .

دکمه Windows ، همون دکمه ای هست که روی اون لوگوی ویندوز هست .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد